Щоденник навчання

Модуль 10. Рефлексія

Цей модуль допоміг мені з’ясувати мою роль фасилітатора в навчанні учнів за методом проектів, а саме сприяти навчанню, спонукати до начання.
А для цього нам вчителям слід дуже постаратись, зламати в собі стереотипи застарілого навчання, контролювати себе, щоб з фасилітатора не перетворитись знову на лектора.
У даному модулі я розглядала:
• Уміння розумно поставити запитання – це основа якісного навчання. Добре продумані запитання провокують змістовні зв’язки з тим, що учні приносять до класної кімнати з попереднього навчання та зі свого життєвого досвіду. 
• Поведінка вчителів, сприятливе середовище у класній кімнаті та стратегії впровадження проектів – все це важливо при створенні навчального процесу, що будується на навчальних потребах учнів. 
• Деталі плану впровадження визначають вимоги до середовища поза класною кімнатою перед, під час та після виконання учнями проектів і забезпечують успіх навчання. 


Модуль 9. Рефлексія.

Цей модуль допоміг мені зробити такі висновки щодо того, як учні можуть самі спрямовувати себе у навчанні та про роль і місце диференційованого навчання.

А саме ознайомилась з такими питаннями:

• Перехід до процесу навчання, що будується навколо потреб учнів, вимагає адаптації і з боку учнів, і з боку вчителів.
• Вчителі мають працювати з учнями, щоб допомогти їм розвинути навички самоспрямованості.
• Учні мають бути активним у власному навчанні;
• Учителі можуть диференціювати навчання у чотирьох напрямах:
- зміст;
- процес;
- результати;
- навчальне середовище.
• Учителі можуть планувати навчальний процес, враховуючи різні модальності, включаючи візуальні, аудіальні, кінестетичні способи сприйняття, домінування лівої чи правої півкулі мозку, різні когнітивні стилі, різні ступені розвитку різних типів множинного інтелекту учнів;
• Задоволення навчальних потреб учнів вимагає відповідного спонукання та заохочення, щоб вони стали впевненими та незалежними в навчанні.
Під час вивчення даного модуля, труднощі виникли в тому, що незавжди можна зрозуміти завдання вправ.  А також не можливо виконати форум за методом 3-2-1, коли нас всього прияйняло участь 3 респондента.
Інфоромація подана у модулі зрозуміла і цікава. Так, дуже важливо стимулювати учнів до самопізнання і саморозвитку, а це не можливо без вміння досліджувати і шукати відповіді на складні питання. 

Модуль 8. Рефлексія.


    Цей модуль допоміг мені обдумати, що означає «оцінювання, зосереджене на потребах учнів», а саме звернути увагу на проблеми, які виникають у дітей під час оцінювання. В залежності від віку учнів і ставлення до оцінювання однокласників у дітей різне, як і до самооцінки також.

    Також цей модуль допоміг меня дізнатися шляхи вирішення даних труднощів. За допомогою обговорення  цього питання, дізналась про різні форми і методи оцінювання учнів.
     Навчилась створювати форми оцінювання, наприклад,  контрольний список  (з огляду на те, що учні не оцінюються з предмету "Я у світі"), даний список допоможе їм визначити чи правильно вони створили презентацію, а це пригодиться їм і у майбутньому.
Також, дізналась,  яких дій слід дотримуватися при створенні або адаптації форми оцінювання:
• переконатися, що визначені критерії відповідають сформульованим навчальним цілям;
• залучити колег та учнів до створення інструментів оцінювання;
• написати дескриптори та критерії простою, зрозумілою для учнів, мовою;
• уникати використання незрозумілих, неточних, неконкретних слів;
• продумувати порядок критеріїв. Проранжувати і записати їх від найважливішого до найменш важливого.

• самому виконати завдання (створити продукт, який мають виконати учні);
• обмежити кількість критеріїв до необхідних;
  Це допоможе мені і в подальшому правильно будувати роботу і створювати форми оцінювання. І ще раз зазначу, щоб навчити дітей правильно і об'єктивно оцінювати, слід прикласти чимало зусиль, і робота ця повина проводитись постійно. а не лише раз у півроку під час роботи над проектом.


Модуль 7. Рефлексія.

Як можна ефективно використовувати інформаційно-комунікаційні технології для підтримки та оцінювання процесу навчання учнів?

Мій План вивчення теми чітко показує, як вся діяльність учнів спрямована на досягнення вимог державних освітніх стандартів, навчальних програм та запланованим навчальним цілям.Я пропоную учням завдання для формування навичок 21 століття та створюю умови, надаю чіткі інструкції  для розвитку цих навичок. Методика навчання постійно залучає Основні запитання для того, щоб сфокусувати навчання учнів на важливих концепціях предмету та основних ідеях впродовж всього вивчення теми. В процесі вивчення теми  передбачено багато можливостей для демонстрації учнями результатів своєї навчальної діяльності. Вони самостійно (одноосібно чи в групах) створюють реальні продукти та обирають способи їх презентування, відповідно до запланованих завдань та діяльності

 ІКТ сприяють підвищення ефективності навчання учнів, підтримуючи розвиток багатьох навичок 21 сторіччя, відповідно завданням та змісту вивчення теми. Практично всі завдання з використанням ІКТ цілеспрямовано формують розвиток навичок 21 сторіччя.

У проекті учні постійно використовують такі ІКТ, які відповідають їх віку, потребам та інтересам. Всі завдання сплановані так, що це потребує постійного вдосконалення їх комп’ютерних навичок. 
Найлегшим завданням було виконання буклету. Над газетою, я ще б попрацювала, але на жаль обмаль часу.

Модуль 6. Рефлесія.


Цей модуль допоміг мені поміркувати про те, які зміни може внести використання сервісів Веб 2.0 щодо спілкування та співпраці у навчання моїх учнів, а саме: електронна пошта, чати, миттєві повідомлення, передавання голосу через Інтернет дозволяють учням спілкуватися з партнерами з різних країн світу через Інтернет; блоґи, вікі та онлайн-документи для спільного редагування дозволяють учням співпрацювати в проектах завдяки тому, що учні діляться своїми роботами та коментують роботи інших в режимі онлайн.

Під час вивчення цього модуля я вдосконалила власні навички зі створення опитувальників, ще раз пересвідчилась у необхідності навчати дітей безпечному користуванню Інтернетом та важливість такої інформації для батьків, тому що більшу частину свого часу діти проводять вдома. труднощі виникли лише під час виконання вправи 3, знову не відкривається. 


Модуль 5. Рефлексія.

  Цей модуль допоміг мені поміркувати про те, які зміни може внести використання Інтернет-ресурсів у процес навчання моїх учнів, а саме допомогти у зібрані інформації з відповідної теми, обговорення в онлайн-режимі стратегій виконання проекту, учні навчаться користуватись Інтернетом та оцінювати веб-ресурси. Інтернет-ресурси урізноманітнюють процес навчання, так як сучасне покоління дітей - це покоління інноваційних технологій. І уявити дитину без телефону, планшету чи комп'ютера зараз дуже важко. Тому вважаю. одним із завдань проеткту є розвиток таких навичок 21 ст., як вміння працювати з інформацією, медіа та комп'ютерні навчики.
 Саме Інтернет являється доступним і потужним інструментом для проведення досліджень. Якщо учні вміють правильно і безпечно користуватись Інтернетом, то це відкриває перед ними широкий світ можливостей. Велике значення має і ознайомлення дітей з поняттям "Авторське право". Знання якого надасть їм в подальшому правильно використовувати матеріали, а також захищати і свої права.
  Вданому модулі мені сподобалось те, що ви нас наштовхнули на створення списку використаних джерел, якому ми раніше не надавали  особливого місця в роботі. Як виявилось даремно. 
 Також, я отримала інструменти для оцінювання веб-ресурсів, які призначенні для визначення достовірності та цінності інформації, яка знаходиться на них.
    Але і засмутилась під час навчання, на жаль, на цьому тижні не спрацювали всі завдання дистанційного  навчання, що унеможливлює повне виконання даного модуля. Маю надію, що дане непорозуміння буде виправлено.  і це не вплине на оцінювання.


Модуль 4. Рефлексія.


     Цей модуль допоміг мені уточнити Основні запитання проекту та обдумати оцінювання учнів в проекті, а саме ознайомитись з видами та цілями   формуючого оцінювання.

1. Вхідне, попереднє оцінювання
2. Поточне оцінювання
3. Підсумкове оцінювання
   Оцінювання навчальних проектів має:  здійснюватися протягом всього навчального процесу, оцінювати важливі цілі проекту, залучати учнів до процесу оцінювання,  використовувати різні стратегії оцінювання,  визначити навчальні потреби учнів, заохочувати до самоспрямування у навчанні; відслідковувати прогрес у навчанні учнів, перевіряти розуміння та заохочувати до метакогнітивного пізнання (про способи мислення та особливості власного мислення), демонструвати розуміння змісту та володіння навичками.

      Питання, які виникли під час вивчення цього модуля:
- як оцінювати навчальні  проекти дітей молодших класів з предметів, які не оцінюються;
- хочеться дізнатися більше про методи і інструменти оцінювання ( так як в даному модулі з цього приводу було дуже мало інформації).
   Сподобалась вправа по створенню презентації, хоча були не зрозумілі приклади. При тому, що вони були різні, і в жоден не показав якою ж саме повинна бути презентація.
Але ми вчителі творчі люди, тому я зробила презентацію, так як відчула. Маю надію, що вона вам теж сподобається.





   Модуль 3. Рефлексія.


Цей модуль допоміг мені з’ясувати, як можна використати навчальні дослідження в проектах та зрозуміти призначення Основних запитань проекту, а саме навчальні дослідження спрямовані на організацію самостійної роботи учнів, під час якої вони поповнюють свої знання, удосконалюють набуті навички, формують нові. Щодо призначення основних запитань, вони допомагають наштовхнути учнів на шляхи вирішення  головного питання проекту, ставлять мету перед ними, вказуючи кінцевий результат, чого повині досягти учні.
Дослідницькі проекти спрямовані на розвиток навичок 21 століття, а саме: критичне мислення, вміння вирішувати проблеми, навички співробітництва, вміння працювати з інформацією, самостійність, ініціативність, вміння з'ясовувати та враховувати кількісні показники, відповідальність.
Дані проекти, я вважаю, допомагають поєднати навчання з життям, що зацікавлює учнів у вивчені предмета, тим саме формує необхідні знання і навички, які вони можуть застосувати у житті.
 Під час навчання в даному модулі, я навчилася чітко ставити основні питання, розрізняти ключове питання від тематичних та змістових; ставити перед учнями конкретні завдання та поділяти їх на групи  для виконання відповідного проекту. Це допоможе мені в подальшому правильно ставити мету перед учнями, а в результаті бачити гарну роботу і результати.


Модуль 2. Рефлексія.
Цей модуль допоміг мені проаналізувати переваги використання методу проектів у навчальному процесі, а саме:
• проекти надають широкі можливості для навчання. Вони залучають учнів до вирішення проблемних ситуацій та інших змістових завдань, будують зв’язки зі світом поза класною кімнатою та звертаються до питань реального життя учнів. В учнів, які співпрацюють у малих групах при виконанні дослідницьких  проектів, можуть бути сформовані не тільки навички самостійної дослідницької діяльності, а й уміння планувати власну діяльність, ефективно спілкуватися, вирішувати проблеми, приймати виважені аргументовані рішення та демонструвати свої знання і вміння цільовій аудиторії.
• докладний та деталізований План вивчення теми допоможе організувати навчання учнів після завершення тренінгу. У такому плані значна роль відводиться плану та інструментам оцінювання самостійної діяльності учнів. У ньому описується здійснення диференціації навчання учнів з різними навчальними потребами.

• до початку роботи над виконанням завдання важливо ознайомитися з критеріями та вимогами до даного виду роботи, оскільки це може допомогти виконувати її якісно і згідно вимог.
 Як проекти можуть допомогти моїм учням задовольнити стандарти та розвинути навички 21 століття?
Так як до  навичок 21 століття ми можемо віднести оригінальність, критичне мислення, вміння вирішувати проблеми, комунікативні навички, співробітноцтво, інформаційна грамотність, медіа-грамотність, ІКТ-грамотність, творчість, інноваційність, самоспрямованість, лідерство, відповідальність, соціальні навички, то саме під час проектів кожна з цих навичок розвивається в залежності від завдання, тому що учням потрібно проявляти ініціативу, вміти домовлятись, вміти планувати свою роботу. А як ми знаємо все приходить з досвідом. Такий досвід учні можуть отримати  під час виконання проектної діяльності.
Як я можу використовувати метод проектів для покращення навчального процесу?
Поурочна система навчання, на жаль, не дає повноцінної можливості розвивати навички 21 ст., тому я думаю слід використовувати метод проектів для того, щоб зацікавити учнів, навчити їх бути самостійними, впевненими в собі, вчити спілкуватись і домовлятись, вміти презентувати себе.

Модуль1. Рефлексія.


   Цей модуль допоміг мені обдумати власні цілі навчання на цьому тренінгу, а саме навчитися створювати і використовувати в своєму класі такі навчальні проекти, які розвиватимуть творчі здібності учнів у створенні власного проекту та вміння співпрацювати з іншими, їх самостійність, вміння реально  оцінювати себе і однокласників; вдосконалення власних вмінь та вмінь учнів у використанні ІКТ на уроках та при підготовці до уроку.

•  Як при навчанні поставити перед собою цілі, які реально можна досягти на тренінгу та продовжувати реалізовувати після нього?
•  Як мої цілі навчання на тренінгу допоможуть мені вдосконалити власний педагогічний досвід?
•  Як чіткі і конкретні власні цілі допоможуть мені цілеспрямовано навчатися на тренінгу?
   Не можна досягти мети, якщо не маєш цілі. Це те саме, що зайти до крамниці не обдумавши , що ти хочешь придбати. І тоді починаєшь брати все, що тобі подобається, навіть не замислюючись, а чи потрібне воно тобі. Тому  я  визначилась зі своїми  цілями навчання  (на це вказано попереду) для того , щоб  вдосконалити  власний  педагогічний досвід.
   В данному модулі мала такі чіткі цілі, по-перше, як навчитися  створювати папки  на  диску, власний блог; а також як додавати сторінки та гаджети, а по-друге, як навчити цього своїх учнів і по-третє, визначити, як можна використати дані знання під час уроків.
•  Як ресурси програми допоможуть мені підвищити професійний рівень?

  Я буду вчитись  використовувати комп’ютерні програми та різноманітні Інтернет-ресурси, А саме: 
•блоґи - для проведення рефлексії (написання особистих думок та вражень від процесу навчання на тренінгу) – іноді одноосібно, іноді для групової рефлексії. 
• спільний Інтернет-ресурс - для обміну педагогічними ідеями. 
• Інтернет-ресурси для спільного редагування документів при роботі в парах та малих групах.
• інші соціальні сервіси Веб 2.0 (за вибором).
Вони допоможуть мені створити Портфоліо та нададуть методичну підтримку для підвищення якості результатів навчання учнів. А результативність навчання моїх учнів, це насамперед вказує на професійний рівень вчителя. 

2 коментарі:

  1. Мої вітання, пані Тетяно!
    Ви Ви дуже добре висловили свої думки щодо навчання за цими модулями. Але я не зовсім зрозуміла третю перевагу методу проектів...
    А ще намагайтеся писати виключно свої думки: спробуйте більше писати про те, що Вас вразило, сподобалося, давалося легко... що здивувало, примусило замислитися, поставити під сумнів, які запитання виникли.
    Для зручності рефлексію до кожного модуля оформлюйте як окремий допис (я буду писати Вам коментарі до кожного допису!). До речі, як на мене, створення сторінки для рефлексії на власному блозі - не найвдаліша ідея, я б створила окремий блог. Але це Ваше рішення і Ви маєте на це право!
    Успіхів вам і натхнення!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Доброго вечора, пані Анно! Дякую за підказки, врахую в подальшій роботі.

      Видалити